سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش وصل کردن دو لپتاب به یکدیگر برای انتقال اطلاعات (با وایرلس)

نکات مهم

اگر دو لپ تاپ در اختیار دارید که هر کدام از آن ها دارای کارت وایرلس هستند، با استفاده از این کارت می توانید دو لپ تاپ را به یکدیگر وصل کنید. زمانی که به یکدیگر متصل شدند که به آن شبکه وایرلس نقطه به نقطه هم گفته می شود، می توانید داده ها را بین کامپیوترها به اشتراک بگذارید.

در ویندوز یا سیستم عامل OS X می توانید یک شبکه بی سیم ادهاک ایجاد کنید که در این مقاله در مورد روش ایجاد این شبکه در هر دو سیستم عامل توضیح داده ایم. لازم است یادآوری کنیم که شبکه های بی سیم ادهاک یکسری محدودیت دارند که تنها برای شرایط خاصی مناسب هستند.

  • اولین محدودیت، به سرعت شبکه ادهاک مربوط می شود که معمولا از سرعت شبکه زیرساخت کمتر است. شبکه ادهاک به حداکثر سرعت 11 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد که این سرعت کمتر از سرعت b/g/n/ac می باشد.
  • دومین محدودیت این است که نمی توانید بر روی قدرت شبکه های آدهاک کنترل داشته باشید بنابراین کامپیوترها باید خیلی به هم نزدیک باشند و زیاد حرکت داده نشوند.
  • آخرین محدودیت به این موضوع مرتبط می شود که شبکه های آدهاک از تمامی ویژگی های امنیتی شبکه های زیرساخت پشتیبانی نمی کنند و می توانند به راحتی هک شوند.

ایجاد یک شبکه ادهاک

این آموزش برای ویندوز 7 نوشته شده، اما برای ویندوز 8 و ویستا هم می توانید از این روش استفاده کنید. برای شروع کار، کنترل پنل را باز کنید و بر روی Network and sharing center کلیک کنید.

network sharing center

setup new connectionدر گفتگوی بعدی، بر روی لینک setup a new connection or network کلیک کنید.

در قسمت new connection به قسمت های پایین تر بروید تا زمانی که گزینه
setup a wireless ad hoc(computer-to-computer) networkرا ببینید.