سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تصویری و گام به گام نصب ویندوز 7 از روی فلش به سادگی

گام یک: برای نصب ویندوز یک فایل ISO بسازید یا دانلود کنید

قبل از ساخت فلش درایو نصب? به نسخه نصب ویندوز که بصورت فایل ایمیج ISO است نیاز دارید. درصورت داشتن دی‌وی‌دی نصب می‌توانید از آن برای ساخت فایل ISO با استفاده از ImgBurn که برنامه کاربردی کم حجم رایگان است استفاده کنید. اما اگر دی‌وی‌دی نصب ویندوز ندارید می‌توانید 

برای ساخت ابزار نصب باید فلش درایو شما حداقل 4GB فضای خالی داشته باشد. قبل از شروع کار از فایل‌های خود کپی بگیرید چون با این پروسه پاک می‌شوند. وقتی هم فایل ISO و هم فلش درایو داشتید برای نصب ویندوز آماده‌ هستید.

گام دو: ساخت USB درایو نصب با ابزار دانلود USB/DVD ویندوز

بعد از ذخیره فایل ISO در کامپیوتر? مرحله بعد? دانلود و نصب ابزار دانلود USB/DVD ویندوز است. در این صفحه و صفحه اصلی دانلود و همینطور روی خود ابزار توضیحات زیادی درباره ویندوز 7 و حتی XP داده شده است. اما نگران نباشید. ابزار دانلود برای ویندوز 7 و 8 و حتی 10 بخوبی کار می‌کند.

پس از نصب ابزار دانلود? ساخت درایو نصب USB فرآیند بسیار ساده‌ای است. آنرا اجرا کرده و اجازه اعمال تغییرات روی کامپیوترتان را به آن بدهید برای پیدا کردن مکان فایل ISO ویندو روی “Browse” و بعد روی “Next” کلیک کنید.

در صفحه بعد روی “USB device” کلیک کنید. همچنین این ابزار گزینه رایت کردن فایل ISO روی DVD را در اختیارتان قرار می‌دهد.

از منوی کشویی فلش درایوی را انتخاب کنید که می‌خواهید از آن استفاده کنید. اگر هنوز فلش درایو را وارد دستگاه نکردید? آنرا به سیستم وصل کرده و بعد روی دکمه Refresh کلیک کنید. پس از انتخاب درایو مورد نظر روی “Begin copying”‌ کلیک کنید.